Indbetaling af kontingent:

Velkommen

opdateret 31. maj. 2024
Vi har mistet
Vi har mistet Hans Sommer Nielsen (OL), indkaldt i 1955 som math-elev i Næstved ved Gardehusarregimentet. Fortsatte tjenesten i Oksbøl inden SG-uddannelsen i Næstved, efterfulgt af flere udstationeringer. Optaget på Forsvarets Gymnasium i 1958. Studentereksamen på to år. Derefter fulgte 3 års studier på Hærens Officersskole på Frederiksberg Slot. 1. maj 1964 blev Sommer udnævnt til PLJT. I 1970 optaget på Danmarks Forvaltningshøjskole med speciale i EDB. Han fik bevilget afsked fra Forsvaret 1. marts 1974, men fortsatte samtidig som OL-R, bl.a. som CH. for 11/SLFR (Den såkaldte Lillebælts-BTN). Indtil sin pensionering d. 1. oktober 2000 arbejdede Sommer i IT-virksomheder i Kbh. og Århus. Medlem af Aarhus og Omegns Dragonforening d. 1. juni 2009. Sommer var kendt som et meget venligt og nærværende menneske med stor interesse for historie. Han vil blive savnet iblandt os. Sommer blev bisat d. 26. april 2024

Æret være hans minde
Foreningen,JDR og DDS ønsker tillykke til følgende medlemmer.

90 år, Bent Madsen
Mandag d. 22. juli 2024 fylder Bent Madsen 90 år. Indkaldt 1954. Bynavn: Torslev. Adresse: Jægervej 12 B, 8450 Hammel

85 år, Aage Johnsen
Fredag d. 2. august 2024 fylder Age Johnsen 85 år. Indkaldt 1962. Bynavn: Skjød. Adresse: Nørregade 11 A, 8450 Hammel

80 år, Eilif Askjær
Mandag d 26 august fylder Eilif Askjær 80 år indkaldt 1964. Bynavn Bramdrupdam. Adresse: Græsvangen 261 8381 Tilst

Siden sidst
Den 4 maj 2024 blev danmarks befrielse markeret ved mindestenen på Skæring Hede med tale af garnisonskommandant, kommandør Jesper Lynge.
I faneborgen deltog Bjarne Andreasen med foreningens fane

Den 25. maj 2024 blev der holdt ”Åbent Hus” på Dragonkasernen i Holstebro. Det var et velbesøgt arrangement i fornemt vejr. Der var som sædvanligt kampdemonstration i øvelsesterrænet og på kaserneområdet udstillinger af mange forskellige slags, ligesom der var åbent i ”Historisk Samling”. Ved den afsluttende parade, deltog Bjarne Andresen med foreningens fane i faneborgen.

Fremtidige aktiviteter

31. maj 2024
Markering af 175 årsdagen for Rytterfægtningen ved mindestenen på hjørnet af Nørrebrogade/Trøjborgvej i Århus.

15. juni 2024
Hyggedag på Eskelund skydebane med forskellige aktiviteter. se invitation her

25. august 2024
Sommerudflugt.  Vi kører selv til Mols Bjerge og mødes kl. 12.00 ved Øvre Strandkær. Strandkærvej 7, 8400 Ebeltoft. Herefter kører vi til Restaurant Skovmøllen i Femmøller, hvor menuen er dansk bøf med hvide kartofler. Indbydelse udsendes til alle medlemmer.

xx. oktober 2024
Besøg på besættelsesmuseet, spisning på Teaterbodegaen.
Dette arrangement er i støbeskeen

16. november 2024
Julefrokost