KONTINGENT
Kontonr.: 8865703830

Velkommen
Månedens fødselar
Tirsdag den 6. juni bliver vores medlem Henrik Kingo Kristensen ”voksen”. Da runder han det første halve århundrede. Henrik blev indkaldt til JDR den 15. april 1987. Her fik han dragonnavnet Kolding, og kom til at gøre tjeneste i 1. OPKESK. Til daglig residerer Henrik på Vestermarksvej 21 i Kragelund og her vil Dannebrog sikkert gå til tops i hele byen den 6. juni. Her fra foreningen ønsker vi dig hjerteligt TILLYKKE med den runde dag!
Forårsfest og jubilæum
Friske, festglade, festklædte og forårskåde dragoner havde taget deres dragonesser med til forårsfesten, som denne gang blev holdt på det velrenommerede spisested ”Chez Helene” i Bække. Dér havde fruen og overtjeneren stillet an med et veldækket, festligt bord og sammen med vores ceremonimaestro, Kaj, sammensat en gourmetmiddag, som var dinerens svar på et sønderjysk kaffebord. Veltillavet og velsmagende treretters menu tilsat godt humør og de populære vine, med efternavnet ”Ad Libitum”, som er stærkt vanedannende. Sådan skal det være. TAK til værterne for det flotte arrangement og til gæsterne for det gode humør.
Formanden benyttede lejligheden til at uddele jubilartegn til Henning Hansen fra Hovborg (dragon Hunderup), som fik 60-års tegnet. Tillykke, Henning!

Kegleaften

Dragon Hunderup

Fredag den 21. april har vi igen haft gang i Skjolds mange baner for at vælte kegler. Her dækker de flinke folk fra Skjold altid op for os i de flotte og hyggelige omgivelser. Men før vi gik til bordets glæder med det medbragte smørrebrød og høflig selvbetjening, gjaldt det om, finde ud af, hvem der skulle have pokalerne med hjem og have æren af at give en anden slags ”pokal” - til maden, forstås.
Pokalerne fra efterårets kegleaften 2016, har begge i et halvt år været udstillet i Vestergade 21, Bække hos familien Nielsen. Nu skulle det vise sig, om der kom et vagtskifte. Vi har jo mange med, som tidligere har haft sølvtøjet på besøg. Nogle endda indtil flere gange. Blandt dragonesserne havde Irene både 8’ere og 7’ere og mange 6’ere, men med for mange i ”grøften”, var det ikke nok til at blande sig i kampen om 1. pladsen. Her var det Lis og Tove, der konkurrerede. Denne gang var det dog Tove, der endnu en gang tog sejren, takket være et hav af 8’ere, 7’ere og 6’ere. Så denne gang lander sølvtøjet i Bramdrupdam. Tillykke, Tove!
Hos dragonerne var det er par hårde nysere, der var i spil om 1. pladsen. Sidste år landede den gamle kanonkonge, Kaj, og Niels Formand på samme antal points, og måtte ud i en omkamp, hvor Niels scorede blot to points mere end Kaj.
Denne gang lå de to længe side om side. I sin sidste runde lavede Kaj noget, der kunne afgøre kampen til hans fordel. Med hele to 9’ere og et par 8’ere fik han en runde på ikke mindre end 71 points! Det var dog ikke engang nok. Niels havde en så stabil point-høst gennem hele turneringen, at han samlet fik 1. pladsen med 2 points foran Kaj. Pokalen ender også denne gang i Bække. Tillykke, formand!
Vi imødeser spændt returmødet til efteråret, når vi fredag den 15. september igen mødes til EfterårsCup.

Tove og formanden

I politiets fodspor – Politimuseet

Årets sommerudflugt 2017 går til det nye Politimuseum i Kolding.
Vi mødes ved bunkeren onsdag den 7. juni kl. 10.00, Rømøvej 4, 6000 Kolding.
Så får vi en guidet rundgang i museet ar en rigtig politimand, med mulighed for en kop kaffe og medbragte madder bagefter.
Derefter går turen til Marianne og Finn, Pilevej 6 i Taulov, hvor fru Olesen giver en kop kaffe m. tilbehør, mens vi evt. spiller ”Viking” (Kongespillet) eller Petanque.
Senere bliver der mulighed for at grille medbragt mad. Tag evt. en grill med. Husk drikkevarer og godt humør.
Vi glæder os til at Jer!

Stiftet 13. februar 1946

BESTYRELSE